10.2.2013

Kuumeessa

Eilen kuuden aikaan illalla tuli yhtäkkiä sellanen olo, että nyt oon tulossa kipeeks. Illan mittaa tuli keuhkot tosi kipeiks, vähänkin jos yskäs niin poltteli ja hengittäminenkin kirveli jonkin verran. :/ Aamulla Leo herätteli klo 6.20 ja mittasin kuumeen, oli 37.2. Loikoilin Leon kanssa sängyssä ja tunnin päästä olikin jo 38.2.

Nyt kello on 8:30 ja Leo kattelee elämänsä ensimmäistä kertaa piirrettyjä. :D Mä menin ensin sohvalle makoileen mutta pelkään nukahtavani jos oon siinä, enkä uskalla jättää Leoo hetkekskään valvomatta nyt kun se ryömii, joten tulin tähän koneelle istuskelemaan. Otin Ibumaxia ja C-vitamiinia äsken, toivottavasti helpottaa.

Ääntä mulla ei oo juurikaan ja keuhkot on edelleen tosi kipeet, välillä yskittää ja sillon sattuu tosi paljon.

Toivottavasti ei oo keuhkoputkentulehdus. Se kun on vähän sellanen tauti että vaikka lääkäriinkin menis niin ne ei voi muuta tehdä ku määrätä buranaa ja lepoa. Mulla ei oo kyllä koskaan ollut, mutta ei mulla oo tämmöstä keuhkokipuakaan koskaan ollut flunssan yhteydessä. :/

Aina pelottaa kun tulee joku tauti mistä voi seurata tosi yskä, mulla kun siitä yskästä tulee yleensä tosi paha... Mulla on meinaan tavallista flunssaa seuranneen yskän takia jopa revennyt kylkilihas aikanaan. Se olikin kivaa, en pystyny 4 päivään nouseen sängystä ja sängyssä kääntyminenkin oli vaikeeta. Parin viikon päästäkin kilometrin kävely oli liian rankka. Siitä on jo ainakin 5 vuotta vai enemmänkin, mutta toi kylki tulee silti yleensä kuumeessa kipeeks!

Pitää siis toivoa että tästä ei seuraa mikään kauhee yskä. Ehkä pyydän jotakuta tuomaan yskänlääkettä varmuuden vuoks...

Ja pitää myös toivoa että Leo pysyy terveenä! Kaikki keuhkoihin menevä pelottaa erityisen paljon kun meillä on lähisuvussa paljon astmaa ja yhtä jos toistakin pientä viety ambulanssilla sairaalaan perusflunssan takia kun ei henki kulje.

Pitää varmaan kysyä jos äiti tai sisko tai vaikka molemmat tulis vähäks aikaa viihdyttään Leoo tänään, että mä saisin lepäillä.

Toivottavasti teillä muilla on lähtenyt sunnuntai käyntiin vähän paremmissa merkeissä! :)

5 kommenttia:

  1. Keuhkoputkentulehdukseen määrätään antibiootteja :) Itselläni ollut monet monituiset kerrat ja ei pelkällä buranalla mene se ohi. Pahenee vaan jos ei lääkitse. Jaksamista!

    VastaaPoista
  2. Mä sain semmosen käsityksen että suurin osa olis viruspohjaisia :) Tietysti jos on bakteeripohjainen niin pitää syödä antibioottia. Kiitos! Leo nukku mun kanssa just päikkärit niin jaksaa taas vähän paremmin, vaikka kuume nousikin taas pilviin.

    VastaaPoista
  3. Pyydä ihmeessä apuja! Parempi levätä ajoissa kuin koettaa puolivaloilla selvitä päivästä toiseen. Pikaista paranemista!

    VastaaPoista
  4. Mä sain kerran kans antibiootit keuhkoputkentulehdukseen, eipö niistä ollut kun haittaa. Pistivät nimittäin oksentamaan ihan kunnolla. Jäi muuten se kuuri syömättä loppuun. :D

    Paranemisia<3

    VastaaPoista
  5. Pikaista paranemista! <3 Voin vain kuvitella miltä tuntuu olla kipeenä ja lapsen kanssa kaksin. Olen miettinyt itse joskus, että mitäs kun tulen kipeäksi ja pitäisi yksin jaksaa lasta vahtia. No, mutta me ollaan tiukkaa tekoa ;)

    Mulla oli kerran kolme keuhkoputkentulehdusta peräkkäin ja kovat antibiotit sain. Huh, se oli kamalaa!

    Hyvää yötä sinulle ja Leolle <3

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...