7.7.2013

Musiikkia

Jostain ala-asteikäisestä alkaen monta vuotta yli kaksikymppiseksi asti en suunnilleen muuta tehnytkään kuin kuuntelin musiikkia tuntitolkulla joka ikinen päivä ja 16-vuotiaasta lähtien myös kiersin keikkoja ja festareita, mutta viimeisen 5 vuoden aikana musiikki-innostus on vähän kerrallaan hiipunut, ja nykyään se on aika vaihtelevaa. Rakastan edelleen keikoilla käyntiä, mutta en enää käy kovin monilla.

Nyt viimeaikoina oon taas innostunut musiikin kuuntelusta vähän enemmän, ja tässäpä muutama viimeaikainen lempibiisi :) Kuuntelen paljon tällasia suomalaisia suosittuja enemmän tai vähemmän popahtavia artisteja, mutta toisaalta myös ulkomaalaisia rokimpia bändejä. Tällä kertaa laitan nyt vain näitä suomalaisia, joskus toiste erillisessä postauksessa ulkomaalaisia suosikkeja!




Mulla kesti pitkään päästä yli Raappanan laulutyylistä, joka ärsytti alkuun suunnattomasti, mutta viime päivinä en oo juuri muuta kuunnellutkaan kuin Raappanaa! Tää on vähän hidastempoisempi biisi, mutta mä tykkään kovasti.




Tän biisin kuulin ensimmäisen kerran itseasiassa ollessani katsomassa Jukka Poikaa viime joulukuussa, Jukka Poika bändeineen siis soitti tämän kappaleen ja tykkäsin keikalla kovasti. Voi sitä pettymystä kun ensimmäisen kerran kuulin tän alkuperäisen biisin, kun tuo Raappanan laulutyyli tosiaan ärsytti niin paljon :D Mutta nykyään kuuntelen tätä biisiä ihan koko ajan!




Jukka Poika on ainakin mun kokemukseni mukaan aika mielipiteitä jakava artisti, ja oikeastaan kaikki mun kaverit on dissaajia. Mä taas oon ollut fani jo kauan, enkä ajatellut lopettaa fanittamistani, koska Jukka Poika nyt yksinkertaisesti vaan on niin huippu. ♥ Kuulin Soul Captain Bandia ensimmäisen kerran kymmenisen vuotta sitten ja kuuntelin välillä enemmän, välillä vähemmän. Kolme vuotta sitten Jukka Poika julkaisi Kylmästä lämpimään -levyn ja sen jälkeen Jukka Poika onkin noussut korkealle sijalle mun suosikeissa, eli toisinsanoen taistelemaan ykköslempparin sijasta Chisun kanssa.

Viimeiseen kolmeen vuoteen on mahtunut niin vaikeimpia aikoja mun koko elämäni aikana kuin hyviäkin aikoja, ja monet Jukka Pojan biisit tulee varmasti ikuisesti muistuttamaan mua näistä ajoista. Tää biisi on yksi tärkeimmistä, joka on useammankin kerran herättänyt ajattelemaan että ei hitto, niinpä.

(Silkkii on myös yksi niitä tärkeimpiä, mutta en laita sitä tähän kun kaikki on varmaan kuulleet sitä kyllästymiseen asti, oon varmaan ainoa joka sitä jaksaa edelleen kuunnella kerrasta toiseen...!)




Jukka Pojan uusin single, aivan huikean hyvä kappale ja bonuspisteitä Mario-teemasta ja biisissä kuuluvasta Marion hyppäysäänestä ;)




Ihana ihana Erin! Voi miten rakastankaan Erinin ääntä. Pidän Erinin omistakin biiseistä paljon, mutta nää Vain elämää -levyn kappaleet on jostain syystä iskeneet parhaiten. Tää (alunperin Kaija Koon) kappale kertoo mun viimeisestä puolesta vuodesta täydellisesti, hah!




Tääkin on biisi jota monet on varmaan kuulleet ihan kyllästymiseen asti jo tämän kesän aikana, mutta mä kuuntelen tätä päivittäin, vieläpä monta kertaa peräkkäin. Niin loistava biisi! Jos aamulla ei soi Raappana, niin tällä lähtee päivä loistavasti käyntiin :)




Anna Puu ollut yksi mun suosikeista jo tuosta ensimmäisestä 2009 julkaistusta kokopitkästään asti, ja tää uusin levykään ei saanut pettymään! Nuori Loiri on hauska biisi jonka tahdissa tekee mieli väkisinkin tanssia :)




Nimetön on mulle aika uusi tuttavuus, joskus muutama kuukausi sitten kuulin ensimmäisen kerran, mutta sen jälkeen levy jolta tämäkin kappale löytyy on soinut melko tasaisin väliajoin mun soittolistoillani!




Chisu julkaisi ensimmäisen kokopitkänsä vuonna 2008, ja muistan vieläkin hetken kun ensimmäisen kerran kuulin Chisua: Ajoin vuoden 2008 syksyllä pilkkopimeänä yönä töistä kotiin ja radiosta soi Chisun Mun koti ei oo täällä. Kappale oli mun mielestä ihan mahtava, ja siitä alkoikin suuri rakkaus Chisua kohtaan! En jostain syystä tykännyt tästä viime vuonna julkaistusta levystä kauheasti ensi kuulemalla, mutta nykyään pidän siitä yhtä paljon kuin muistakin Chisun levyistä.

Oon käynyt Chisun keikalla valitettavasti vain kerran 1,5 vuotta sitten, mutta kokemus oli mahtava! Harmittaa kauheasti että Chisu on tauolla, vaikka syy onkin järkevä :) Harmitti myös kun viime kesänä Chisu oli tässä ihan lähellä festareilla esiintymässä mutta Leo sattui syntymään juuri sen päivän aamuna, haha! Olis ollut mulle käytännössä viimeinen mahdollisuus nähdä Chisu keikalla ennen taukoa, mutta jostain kumman syystä en keikalle sitten raahautunut ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...